BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Bolesti počas menštruácie si môžete spôsobovať (ne)vedomky i vy! Dajte si pozor na to, čo jete
zdroj: SAMphoto

Bolesti počas menštruácie si môžete spôsobovať (ne)vedomky i vy! Dajte si pozor na to, čo jete

Nepríjemnými menštruačnými bolesťami trpí vraj každá piata žena. Dôvodom môže byť viacero faktorov a podiel na nich môžete mať i vy.

Za kŕče, ktoré niektoré ženy trápia každý mesiac, môžu hormóny prostaglandíny, ktoré spôsobujú sťahy svalov maternice. To, akú hladinu týchto hormónov máte, ovplyvňuje vaše bolesti, takže vyššia hladina znamená väčšie bolesti.
No zmierniť ich môžete správnou životosprávou. Pretože jedlo môže priamo ovplyvniť vaše menštruačné bolesti. Alkohol, kofeín, cigarety, ponocovanie... Toto všetko zvyšuje šance na bolestivé kŕče. Ak pridáte k tomu stravu s vysokým obsahom tukov, cukrov či soli, môžete sa tešiť na vaše dni sprevádzané bolesťami. Veľký pozor i na mliečne výrobky, ktoré tiež prehlbujú bolesti.

Ak sa nechcete každý mesiac prepchávať tabletkami, skúste ísť na to cez stravu. Strážte si aspoň 10 dní pred príchodom menštruácie váš jedálniček. Jesť by ste mali prevažne ryby, hydinu, potraviny bohaté na vitamíny A (zemiak, špenát, surová mrkva, C (všetky citrusové plody) a „ženský“ vitamín B, ktorý môžete nájsť v orechoch, v rybách, v zemiakoch a čerstvej zelenine.
A nemali by ste zabúdať aj na pohyb. Dva týždne pravidelného cvičenia pred príchodom vašich dní, môže tiež výrazne ovplyvniť to, aké bolesti budete mať. Behanie, jóga či skupinové cvičenia vám môžu dlhodobo uľaviť.

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio