BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Chôdza je užitočná a zdravá. Týchto 5 vecí sa stane s vašim telom, ak budete každý deň chodiť peši
zdroj: Photo by Emma Simpson on Unsplash

Chôdza je užitočná a zdravá. Týchto 5 vecí sa stane s vašim telom, ak budete každý deň chodiť peši

Dôvody, pre ktoré sa skutočne oplatí chodiť pešo častejšie.

Dá sa tvrdiť, že prechádzka je skutočne vynikajúci liek pre naše telo, ale aj myseľ. Prečistiť si hlavu od obrovského stresu, ktorý nás každodenne sprevádza nie je ľahké, avšak poriadnou prechádzkou sa dá všetko napraviť. Okrem toho, že sa po prechádzke cítime psychicky lepšie, má vplyv na naše telo a zdravie.

Ak nemáte čas na dlhé večerné prechádzky, skúste ísť do školy či práce peši. Alebo aspoň vystúpte o pár zastávok skôr a doprajte vášmu telu troška pohybu na čerstvom vzduchu. Bude pre vás obrovským prekvapením, ako to vaše telo uvíta. Toto môžete po pravidelných prechádzkach spozorovať na vašom tele aj vy.

1.Pomáha nášmu tráveniu

Podľa vedeckých výskumov má chôdza pozitívny vplyv na znižovanie rizika rakoviny hrubého čreva. Okrem toho pomáha zlepšovať trávenie, redukuje zápchu a prospešne pôsobí aj na peristaltiku, teda všetky črevné pohyby. Preto sa odporúča po výdatnom obede (či inom jedle) vydať sa domov po vlastných.

2.Schudnete a vybudujete svaly

Ak vás nudí posilka a beh moc neobľubujete, schudnúť a vybudovať svaly sa dá aj vďaka chôdzi. No ak chcete vidieť želaný efekt, musíte spraviť aspoň 10-tisíc krokov denne, čo v podstate nie je až tak veľa, ako sa na prvý pohľad zdá. Vítané sú okrem rovného povrchu aj menšie stúpania do kopca. Obrovskou výhodou chudnutia vďaka chôdzi je to, že pre nás nie je až tak fyzicky náročná a na druhý deň si môžete bez nepríjemnej svalovice dopriať ďalších 10-tisíc krokov.

Photo by Aleksandr Ledogorov on Unsplash

3.Pozitívne ovplyvňuje náš mozog a znižuje stres

Vedecká štúdia preukázala, že vplyv pravidelnej chôdze na naše telo je obrovský, pretože dokáže zabrániť predčasnej demencii a znižuje riziko Alzheimerovej choroby. Rovnako tak ovplyvňuje aj naše duševné zdravie a znižuje stres, pretože pohyb na čerstvom vzduchu pomáha udržovať vyššiu hladinu endorfínov v našom tele. Preto ak napríklad zmeškáte autobus, netrápte sa a choďte pešo. Prechádzka vám vždy iba prospeje. 

4.Pôsobí na srdce

Nielen kardio cvičenia, ako je beh, pôsobia priaznivo na naše srdce. Chôdza patrí k tým najlepším spôsobom prevencie srdcovo-cievnych ochorení. Znižuje krvný tlak, zlepšuje krvný obeh v našom tele a dokonca pomáha znižovať hladinu cholesterolu. Podľa odborníkov stačí jedna prechádzka denne a redukujete pravdepodobnosť výskytu chorôb súvisiacich so srdcom či cievnu mozgovú príhodu. 

5.Zlepšuje činnosť pľúc

Vďaka pravidelnej chôdzi trénujeme dýchanie, pretože častejšie robíme intenzívnejšie a hlbšie nádychy a výdychy. Dá sa povedať, že sa venujeme takému ľahkému aerobiku. Častými prechádzkami môžeme zmierniť niektoré príznaky a choroby spojené s chorobami pľúc. Teda čím častejšie a dlhšie sa budeme prechádzať, tým viac chránime naše pľúca. 

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio