BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Pozor na ovocie! Ktoré vás môže pri chudnutí zradiť najviac?
zdroj: SAMphoto

Pozor na ovocie! Ktoré vás môže pri chudnutí zradiť najviac?

Je zdravé, plné vitamínov, ale i cukru. A ten pri chudnutí nepotrebujete.

Ovocie je pre nás rovnako dôležité, ako zelenina. Lenže na rozdiel od tej, je v ňom aj viac cukru, takže ak diétujete alebo sa mu vyhýbate  z iných dôvodov, mali by ste si dať na niektoré druhy pozor. I keď sú plné vitamínov, vlákniny, tak ich konzumujte pomenej, radšej v ranných a doobednajších hodinách. A vyberajte si skôr neprezreté kusy, pretože v nich je oveľa menej cukru. Taktiež je niektoré ovocie dobre kombinovať napríklad s bielym jogurtom alebo syrmi. Prečo? Dôvod je jednoduchý - okrem toho, že vás bielkoviny na dlhšiu dobu zasýtia, obsahujú i tuk, ktorý znižuje glykemický index.

A aké ovocie je teda na zozname tých, ktorých konzumáciu by ste si mali kontrolovať?

Banány

Energetická bomba, ktorá má vysoký glykemický index. To sú banány, ktoré sú bohužiaľ tiež veľmi bohaté na cukry, takže radšej to s nimi nepreháňajte. 

Avokádo

Veľmi populárne v dnešnej dobe je práve avokádo pripravované na rôzne spôsoby. Ale pozor! Obsahuje najviac kalórií. Je v ňom totiž málo vody, veľa tuku i bielkovín.

Papája

Pravdou je, že papája má naozaj veľa, veľa vitamínov. Alevo rovnako tak veľa kalórií. Dopriať si toto ovocie môžete, ale naozaj len v malom množstve a nie veľmi často.

Hrozno

Má veľa vitamínu B, železa i draslíka. Obsahuje hroznový cukor, ktorý je vhodný najmä pre športovcov alebo ťažko pracujúcich ľudí. Ale, i toto ovocie obsahuje množstvo cukru, ktorému by ste sa radšej chceli vyhnúť.

Ak teda rozmýšľate nad tým, ktoré ovocie by ste teda mali zaradiť do jedálného lístka, tak by to malo byť rozhodne niečo z tohto:

- melón

- broskyne

- čerešne

- višne

- citrusové plody

- jablka

- brusnice

- ananás

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio