BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Chudnutie behaním? Iba takto sa vám podarí zhodiť kilá najrýchlejšie
zdroj: Pixabay.com

Chudnutie behaním? Iba takto sa vám podarí zhodiť kilá najrýchlejšie

Pre mnohých je behanie najlepším spôsobom, ako sa dopracovať k štíhlejšej postave. Ale nemusí to byť efektívne, ak sa nebudete držať týchto rád.

Mnoho ľudí sa v snahe čo najrýchlejšie zhodiť zopár kíl, obúva do tenisiek a púšťa do behania. I keď sa mnohí odborníci zhodujú na tom, že ide o efektívne cvičenie ak chcete zhodiť nejaké to kilo navyše, ale iba v prípade, že budete behať správne a držať sa zopár rád.

Najdôležitejšia je pravidelnosť. Ak si myslíte, že behanie 2-3krát do týždňa prinesie výsledky už do pár dní, tak vás klameme. Behať musíte oveľa častejšie, minimálne 5-6krát do týždňa. Pri chudnutí je zásadné vykonávať aeróbnu činnosť pri určitej pulzovej frekvencii. Tá je u každého iná- záleží to od veku, pohlavia i kondícii. A práve budovanie kondície trvá niekoľko týždňov, u niekoho i mesiacov.

Dôležité však je začínať pomalšie. Vôbec si nemerajte kilometre a čas. Sledujte svoje telo. Ak to zo začiatku prepísknete, môžete sa zraniť a do ďalšieho tréningu sa vám tak ľahko nebude chcieť púšťať. Ak nemáte žiadne skúsenosti, nie je hanbou, ak sa poradíte a vyhľadáte pomoc odborníka. Mnohí si myslia, že si stačí obuť tenisky a vybehnúť na ihrisko. Ale zlá technika robí veľa - môže sa vám napríklad i horšie behať, čím získavanie kondície bude ťažšie a následne i chudnutie. Nehovoriac o zaťažovaní kĺbov, ktoré vám to čoskoro "oplatia".

Tuky začnete spaľovať až vtedy, ak zvládnete odbehnúť aspoň 45 minút pri tepovej frekvencii 120-140. Ale pozor. Netreba podceňovať ani rozcvičku. Aby bolo behanie efektívne, tak treba pred ním telo poriadne zahriať aspoň 25minútovou rozcvičkou.

A na záver ešte jedna rada. Zabudnite na prísnu diétu. Nebudete mať energiu na 45 minútový beh 6krát do týždňa, ak budete držať diétu. Upravte jedálniček, ale jedzte pravidelne. A nezabúdajte, že i cukry sú potrebné pre dobré fungovanie tela - prijímať ich môžete napríklad z ovocia a rôznymi čerstvými fresh nápojmi. 

Najnovšie z kategórie: Fitness

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio