BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Pijete kávu denne? Dajte si pozor, aby sa u vás nezačalo prejavovať...
zdroj: pixabay.com

Pijete kávu denne? Dajte si pozor, aby sa u vás nezačalo prejavovať...

Patríte medzi milovníkov kávy? Alebo si ju doprajete naozaj výnimočne?

Sledujte reakciu vášho tela

Kofeín je návykovou látkou, na ktorú si tiež treba dávať pozor. Keďže každého organizmus reaguje na túto látku rôzne, je dôležité vedieť, koľko dávky kávy by ste si mali denne dopriať, aby ste sa vyvarovali problémom.
Ľudia, ktorí nereagujú na kofeín malátnosťou, podráždenosťou, nepravidelným búšením srdca, podráždeným žalúdkom či dehydratáciou, majú veľmi dobrú znášanlivosť tejto látky, takže denne si môžu dopriať i tri šálky s maximálnym obsahom 100 miligramov kofeínu v jednej.
No tí, ktorým sa prejavia spomínané príznaky už po vypití jednej šálky, by mali byť v strehu. Voliť by mali slabšiu kávu, s maximálnym obsahom kofeínu 60 miligramov a zároveň vypiť dostatočné množstvo vody.

Pozor na to, kedy kávičkujete

Mnohí si rána spájajú práve s týmto nápojom. Ale to je veľká chyba. Odborníci neraz vyjadrili názor, že práve ráno by ste na kávu mali zabudnúť. Prečo? Z jednoduchého dôvodu. Ráno produkuje naše telo veľké množstvo kortizolu a ak ho budete kombinovať s kofeínom, tak si telo navykne na takúto dávku a káva bude mať na vás nulový účinok. Ak teda chcete dostať do tela vypitím kávy novú energiu, prvú šálku počas dňa by ste si mali dopriať najskôr po troch hodinách od prebudenia. Ideálna doba je vraj medzi pol 10 a 11 hodinou doobeda. No tí, čo vstávajú skôr, by samozrejme nemali čakať až do jedenástej. Pokojne si svoju prvú šálku môžu dopriať už skôr. A ak preferujete poobedné kávičkovanie, tak si ju doprajte medzi pol 2 a piatou hodinou najneskôr.

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio