BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Čomu sa vyhnúť pri behu? Toto je 6 najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťame
zdroj: https://unsplash.com/

Čomu sa vyhnúť pri behu? Toto je 6 najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťame

Športová aktivita, ktorú môže vykonávať každý. Pôsobí tak jednoducho, no aj pri obyčajnom behaní treba dodržiavať pravidlá. Pri ich neuplatňovaní si môžeme vážne poškodiť svoje zdravie alebo dokonca spôsobiť trvalé následky.

Chceme vyzerať dobre v plavkách a byť fit. To sa však bez pohybu nedá docieliť tak jednoducho. Najobľúbenejším je aj u nás práve beh. Nič vás nestojí a naplánovať si ho môžete kedykoľvek vám to vyhovuje. Pravidelný beh je dobrý nielen na formovanie postavy, ale aj ako prostriedok na liečbu depresií a eliminovania stresu. Znížite mieru psychického napätia a budete šťastnejšie vďaka endorfínom uvoľneným počas tejto športovej aktivity. Klesne vám aj cholesterol a spomalíte proces starnutia. Všetko z vyššie spomenutého docielite pravidelným behom, avšak musíte dbať na nasledujúce pravidlá, aby ste si neublížli a nespôsobili tak trvalé následky.

1. Nevhodná obuv 

Asi najdôležitejším bodom v našom zozname je obuv. Je veľmi dôležité dbať na jej správny výber. Pri kúpe sa zamerajte na správny výber veľkosti podľa šírky chodidla, ale aj podľa výšky priehlavku. Nezabudnite ani na vašu váhu. Pri väčšej hmotnosti vyberte tenisky, ktoré pomáhajú kontrolovať váš dopad. 

run-1499362_1920
pixabay.com


2. Strečing 

Táto činnosť by mala byť povinnosťou každého bežca. Zanedbaním alebo celkovým vypustením rozcvičky pred behaním si veľmi rýchlo môžete spôsobiť nemilé zranenia. Všetky svaly v tele sa potrebujú najskôr natiahnuť a pripraviť na väčší výkon. Doprajte si preto pár minút a viacero cvikov, ktoré telo pripravia. 

stretching-muscles-579122_1920
pixabay.com


3. Nedostatok vody a zlé stravovanie

Ak behávate ráno, nebehajte hneď po raňajkách, ale ani na lačno. Odporúča sa po jedle počkať hodinu. Aj samotné jedlo by malo byť vyvážené, nie moc ťažké a plné vitamínov. Nezabudnite na vodu. Počas behu sa pitný režim prispôsobuje počasiu. Počas teplejších dní vypite viac, predídete tak skorej únave. 

water-bottle-962934_1920
pixabay.com


4. Nadhodnotenie

Ak s behom začínate, nenechajte sa odradiť hneď na začiatku. Nikto nemá dokonalú kondíciu bez námahy. Začnite pomalším tempom a kratšími trasami. Dôležitá je hlavne pravidelnosť. Stanovte si pravidelný harmonogram v týždni. Pred behom si určite dĺžku a trasu. Postupne si zvyšujte náročnosť a uvidíte výsledky, no musíte byť trpezlivé. 

figures-1384865_1920
pixabay.com


5. Zlé držanie tela

Pri správnom držaní tela predídete bolesti v krčnej chrbtici a ramenách. Pri behu platia rovnaké pravidlá ako napríklad pri sedení. Chrbát sa snažte mať vystretý, ale lopatky netlačte k sebe. Dajte pozor aj na zakláňanie alebo predkláňanie. Nepozerajte sa pod nohy, ale pred seba. Dôležité je aj držanie ramien vodorovne so zemou. Zabránite tak zbytočnému plytvaniu energiou. 

pixabay.com


6. Nesprávne dýchanie

Správne by mal človek pri behu dýchať zhlboka. Plytké dýchanie spôsobuje nedostatočný prísun kyslíka do organizmu. Vaše svaly tak rýchlo stuhnú a nevládzeme ďalej bežať. 

pixabay.com

Najnovšie z kategórie: Fitness

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio