BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Na túto zeleninu si dajte pozor. Môžete z nej priberať!
zdroj: Samphoto

Na túto zeleninu si dajte pozor. Môžete z nej priberať!

Nikoho zrejme neprekvapí to, že zelenina je dôležitou súčasťou nášho jedálničku. Aj tu však platí staré známe pravidlo o tom, že menej je niekedy viac.

Na Harvardovej univerzite skúmali rôzne druhy zelenín a jej vplyv na ľudský organizmus. Výsledok potvrdil to, o čom sa hovorilo už dávno. Zelenina sa delí na dve skupiny. Jedna je zdravá a tá druhá nie. Niektoré druhy zeleniny dokonca môžu pri zvýšenej konzumácii spôsobiť priberanie.

Dajte zbohom škrobu

Najväčšie zlo je v tomto prípade zelenina, ktorá obsahuje škrob, teda kukurica, zemiaky a hrach. Škrobová zelenina obsahuje veľké množstvo sacharidov a má vyšší glykemický index, čo spôsobuje zvýšené množstvo cukru v krvi. Najväčší problém v prípade škrobovej zeleniny je ten, že pre pocit sýtosti potrebujeme skonzumovať oveľa väčšie množstvo. Nikdy by ste preto nemali kombinovať kukuricu a zemiaky, alebo iné druhy zeleniny s obsahom škrobu. 

Ak by ste sa rozhodli konzumovať paradajky, nasýtili by vás vďaka vysokému obsahu vody oveľa skôr, ako zemiaky alebo kukurica. Ďalšia nevýhoda škrobovej zeleniny je tá, že v surovom stave je stráviteľná len veľmi ťažko, no varená je nezdravá. Varenie síce tieto potraviny robí vhodnejšie na konzumáciu, no o zdravej strave reč nie je ani náhodou. 

zdroj: Pixabay

Čím nahradiť zemiaky?

Možno si kladiete otázku, čím pri obede nahradíte obľúbenú prílohu? Opekané zemiaky, vyprážané hranolky či zemiaková kaša patria medzi obľúbené jedlá väčšiny Slovákov. Fantastická náhrada môže byť zapečená repa, pečená mrkva, opekaný karfiol alebo cuketa. Príde vám to zvláštne? Napríklad vegetariáni podobné potraviny bežne konzumujú, ako hlavné jedlo.

Najnovšie z kategórie: Jedlo

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio