BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Denne by sme mali prijatať len 300 gramov cukru. Čo všetko sa však do toho ráta?
zdroj: pixabay.com

Denne by sme mali prijatať len 300 gramov cukru. Čo všetko sa však do toho ráta?

Neviete povedať nie sladkému? Ale mali by ste sa naučiť sebakontrole. V záujme vášho zdravia.

Začneme optimisticky. Cukor je naozaj potrebný pre vývin mozgu. Ale, samozrejme, všetkého s mierou. A i keď je dnes veľkým trendom "sugar free" stravovanie, nezabúdajte i na tieto potraviny, ktoré tiež môžu byť zradné. Do dennej dávky cukru, ktorú by sme nemali prekračovať, sa totiž ráta aj ovocie, zelenina a jogurty.

Dôležité však je vedieť, že nie sacharidy ako také by ste mali obmedzovať, ale skôr jednoduché sladké cukry. Ale nie úplne. Pretože i tie telo potrebuje a jednoducho sa bez nich nezaobíde. Podľa amerického úrad pre kontrolu potravín a liečiv, by pridaný cukor mal tvoriť maximálne 10% denného kalorického príjmu. Pritom denná dávka ovocného cukru by nemala byť vyššia ako 300 gramov. A ten je obsiahnutý i umelých sladidlách, či agávových sirupoch a iných zdravších náhradách. Nedá sa presne určiť, koľko kociek cukru do kávy si denne môžete dať. Každý má stravovacie návyky iné, a tak najjednoduchší spôsob, ako sa správne a zdravo stravovať a teda hlavne nepresiahnuť odporúčaný limit cukru, je jednoducho si ho počítať. Zo začiatku to znie ako robota navyše, ale časom vám to pôjde už samo...

Takéto obmedzovanie má hneď niekoľko benefitov. Samozrejme, najhlavnejšie je zdravie. No je tu i krajšia a zdravšie vyzerajúca pleť či úbytok hmotnosti. Už po mesiaci dôkladnejšieho stravovania pocítite na sebe výsledky. 

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio