BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Možete si za to sama? Bolestiam sa počas vašich dní dá vyvarovať
zdroj: Samphoto

Možete si za to sama? Bolestiam sa počas vašich dní dá vyvarovať

Tento nepríjemný a hlavne bolestivý problém trápi nejednu ženu. Podľa štúdie dokonca každá piata bojuje s bolesťami počas svojich dní.

Za kŕče, ktoré niektoré ženy trápia každý mesiac, môžu hormóny prostaglandíny, ktoré spôsobujú sťahy svalov maternice. To, akú hladinu týchto hormónov máte, ovplyvňuje vaše bolesti, takže vyššia hladina znamená väčšie bolesti.
No zmierniť ich môžete správnou životosprávou. Pretože jedlo môže priamo ovplyvniť vaše menštruačné bolesti. Alkohol, kofeín, cigarety, ponocovanie... Toto všetko zvyšuje šance na bolestivé kŕče. Ak pridáte k tomu stravu s vysokým obsahom tukov, cukrov či soli, môžete sa tešiť na vaše dni sprevádzané bolesťami. Veľký pozor i na mliečne výrobky, ktoré tiež prehlbujú bolesti.

Ak sa nechcete každý mesiac prepchávať tabletkami, skúste ísť na to cez stravu. Strážte si aspoň 10 dní pred príchodom menštruácie váš jedálniček. Jesť by ste mali prevažne ryby, hydinu, potraviny bohaté na vitamíny A (zemiak, špenát, surová mrkva, C (všetky citrusové plody) a „ženský“ vitamín B, ktorý môžete nájsť v orechoch, v rybách, v zemiakoch a čerstvej zelenine.
A nemali by ste zabúdať aj na pohyb. Dva týždne pravidelného cvičenia pred príchodom vašich dní, môže tiež výrazne ovplyvniť to, aké bolesti budete mať.
Behanie, joga či skupinové cvičenia vám môžu dlhodobo uľaviť.

Najnovšie z kategórie: Zdravie

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio