BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Najlepšie diéty roku 2020: Zachráňte planétu ekologicky zodpovedným chudnutím flexitariánov
zdroj: Instagram/flexitarian.nutritionist

Najlepšie diéty roku 2020: Zachráňte planétu ekologicky zodpovedným chudnutím flexitariánov

Záver roka sa tradične nesie v duchu ťažkých sviatočných jedál. Tie so sebou prinášajú neželaný efekt v podobe kíl navyše. Zbaviť sa nadbytočného tuku z Vianoc vôbec nemusí byť hračka, chce to dávku sebazaprenia a odriekania. S chutnou diétou ale všetko pôjde ľahšie.

Zdravo, chutne a takmer bez obmedzení! Taká je strava podľa flexitariánskej diéty. Navyše má toto stravovanie aj ďalšiu pridanú hodnotu - pomáha zachrániť našu planétu!

Skutočne to má zmysel, ale poďme pekne poporiadku. Stravovanie flexitariánskym spôsobom je vhodné pre všetkých, ktorí sa nevedia vzdať myšlienky na mäso, respektíve neznesú možnosť žiť bez mäsa úplne. Podľa tejto diéty to nie je nevyhnutné, avšak zakladá na princípe zníženej konzumácie mäsa.

A naozaj to nie je také hrozné. Znížiť svoju dávku mäsa môže každý individuálne, ale v ideálnom prípade sa bavíme o maximálne jedného až dvoch razoch jedenia mäsa týždenne.

Obmedzenie mäsa na tanieroch je podľa vedcov nevyhnutné, aby na planéte Zem zostali podmienky vhodné pre život. Hospodársky priemysel totiž znečisťuje vodu, výraznou mierou ovplyvňuje klimatické zmeny a spôsobuje vymieranie iných druhov zvierat a odlesňovanie. Okrem toho mäsové výrobky nie sú natoľko nutrične sýte, dokonca by sa dalo polemizovať o tom, či sú vôbec zdravé. Svetová zdravotnícka organizácia totiž červené mäso - medzi ktoré patrí hovädzie, i teľacie, bravčové, či jahňacie, baranie ale aj konské a kozie, zaradila medzi karcinogénne potraviny, a teda medzi potraviny, ktoré zvyšujú riziko rakoviny.

Semi-vegetariánstvom, ako flexitariánov často označujú, sa teda dá predísť rakovine, ale aj srdcovým chorobám. Flexitariáni majú tiež so svojou stravou o 28 percent nižšiu pravdepodobnosť vzniku cukrovky a výhodou je aj zníženie váhy. Ľudia, ktorí nejedia mäso majú totiž o 15 percent nižšiu hmotnosť, ako mäsožravci a prijímajú taktiež zväčša viac vitamínov, minerálov a vlákniny.

Zásady sú jednoduché: vyhýbať sa mäsu a mäsovým výrobkom, používať radšej rôzne náhrady mäsa (tofu, huby, strukoviny), jesť veľa ovocia, zeleniny a iných potravín rastlinného pôvodu (rastlinné mlieka), občasne si dopriať menšie porcie kvalitného mäsa (skôr hydinu) a vajíčok. Možností je viac ako si myslíte!

Najnovšie z kategórie: Jedlo

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio