Beauty.sk Beauty.sk

Posilnite svoju imunitu počas chrípkového obdobia: Vyskúšajte overené metódy, ako si udržať zdravie
zdroj: pixabay.com

Posilnite svoju imunitu počas chrípkového obdobia: Vyskúšajte overené metódy, ako si udržať zdravie

Nachladnutie i chrípka majú na začiatku podobný priebeh, je preto dobré posilniť svoj imunitný systém ešte predtým, ako na vás vírusy zaútočia. Vďaka týmto prírodným zázrakom sa vyhnete chorobe aj počas chrípkového obdobia.

Podľa vedcov z Harvardu je vírus chrípky v zimných mesiacoch rozšírený najmä kvôli nedostatku slnečného žiarenia a zmeny životného štýlu počas chladných mesiacov. 

  • počas zimy trávite viac času doma, za zavretými oknami a tým vzniká aj riziko nákazy, pokiaľ prídete do styku s niekým, kto už vírus má
  • dni sú v zime kratšie a nedostatok slnečného žiarenia vedie k nízkej hladine vitamínu D a melatonínu, ktoré si na svoju tvorbu vyžadujú slnečné žiarenie, to ohrozuje imunitný systém, čo znižuje schopnosť bojovať s vírusom
  • vírus chrípky môže lepšie prežiť v chladnejších a suchších klimatických podmienkach, a preto môže infikovať viac ľudí
Zdroj: pixabay.com

Ako sa vyhnúť vírusom

V prvom rade je dôležité nezabudnúť si dôkladne umývať ruky teplou vodou a antibakteriálnym mydlom. Prostredníctvom antiseptických alebo antibakteriálnych povrchových sprejov a utierok dezinfikujte oblasti, o ktorých si myslíte, že sa vystavili kýchnutiam chorého. Na trhu je veľa rôznych produktov na podporu imunity. Niekedy je ťažké vedieť, ktorú zvoliť. Sledujte najmä nasledujúce zložky, o ktorých je známe, že pomáhajú predchádzať príznakom prechladnutia a chrípky:

Vitamín C - významný antioxidant, dôležitý pre podporu imunitného systému (citrusové plody, rakytník, šípky)
Probiotiká
- povzbudzujte dobrý rast baktérií v čreve, ktorý hrá dôležitú úlohu imunity
Zinok
- má prirodzenú antivírusovú schopnosť a môže skrátiť dobu prechladnutia a chrípky
Baza čierna
- má prirodzené antivírusové vlastnosti a má vysoký obsah vitamínu C
Echinacea
- môže znížiť účinnosť príznakov nachladnutia a chrípky, keď sa užije skoro alebo ako preventívna liečba
Ženšen
- pomáha telu odolať stresu, ktorý môže znížiť imunitný systém a môže zvýšiť tvorbu protilátok
Pivovarské kvasnice
- plné vitamínov B a chrómu a môžu pomôcť predchádzať príznakom chrípky

Urobte si prechádzku na slnku 

Štúdie preukázali, že vitamín D môže modulovať vašu imunitnú odpoveď a že ľudia s nedostatkom vitamínu D môžu trpieť autoimunitnými ochoreniami. Ak slnko svieti, využite to a nechajte záclony odostreté a vyjdite si von. Vaše telo využíva slnečné svetlo na syntézu vlastného vitamínu D. V opačnom prípade, ak sa počasie zhoršuje, môžete si vziať doplnok vitamínu D, ktorý posilní váš imunitný systém.

Zdroj: pixabay.com

Doprajte si dostatok oddychu

Spánok je dôležitou súčasťou pre udržanie zdravia. Keď spíte, vaše telo prejde do režimu obnovy a pokúsi sa napraviť všetko, čo sa zdá byť mimo rovnováhy, a znova vás nabije na ďalší deň. Ak máte slabý spánok, narušujú sa tieto procesy a môžu viesť k slabej imunite a dokonca k vzniku zápalu.

Zabudnite na stres

Stres je známou príčinou zníženého imunitného systému. Pokúste sa zredukovať stres pomocou ľahkého cvičenia alebo meditácie. Akonáhle znížite úroveň stresu, vaše telo bude mať čas sa zotaviť z neustáleho vystavenia stresovým hormónom, ktoré spôsobujú zápal a nedostatok imunitnej odpovede. 

Pridajte viac zeleniny a ovocia do vašej stravy

Čerstvá zelenina a ovocie môžu byť vašou najlepšou zbraňou, ktorá vám pomôže zostať zdravým počas chrípkovej sezóny. Zelená zelenina a pestrofarebné ovocie a zelenina (oranžová, žltá a červená) sú plné fytonutrientov a vitamínov, ktoré pomáhajú posilňovať imunitu tela a bojovať proti zápalom. K ďalším prospešným jedlám, ktoré môžu zabrániť prechladnutiu a chrípke, patrí kuracia polievka, vývary z kostí, výrobky z medu, kurkuma, zázvor a cesnak.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Lifestyle

Pozri viac

Fun rádio