Beauty.sk Beauty.sk

Počas pandémie netreba zabúdať na duševné zdravie: Ako zabrániť panike?
zdroj: pixabay.com

Počas pandémie netreba zabúdať na duševné zdravie: Ako zabrániť panike?

Všetci poznáme dôležité veci, ktoré musíme dodržiavať, aby sme sa chránili pred pandémiou. Vieme si umývať ruky (mydlom a teplou vodou), zostať najmenej jeden meter od iných ľudí a vyhnúť sa preplneným miestam. Pri kašľaní alebo kýchaní vieme pokryť naše ústa a nos a izolovať sa, ak sa necítime dobre.

Čo však robíme pre naše duševné zdravie? Len slovo „pandémia“ môže vyvolať pocity úzkosti a dokonca aj krátke nahliadnutie do aktuálnych správ prepadne zúfalstvo, keď zbadáte fotografie preplnených nemocníc, príbehy ľudí o úmrtí a tisíckami v karanténe, správy o zrušení letov a zatvorení hraníc celých krajín. Bojíme sa o svoje zdravie a o milovaných, ktorí môžu byť zraniteľnejší. Bojíme sa o naše obživy, pretože vírus spôsobuje obrovskú ekonomickú nestabilitu a zisky klesajú.

Robíme zásoby, myjeme si ruky, mnohí z nás pracujú z domu, aby sa vyhli možnému nakazeniu novým vírusom. Čo by sme však mali robiť, aby sme sa starali o naše duševné zdravie v takom nestálom, bezprecedentnom a neistom čase? 

Ako zabrániť panike

Strach je dôležitý pocit, pretože sa objavuje v situáciách, keď musíme konať v prípade bezprostredného ohrozenia. Na druhej strane úzkosť ľahko prichádza v neistých situáciách, v ktorých je nebezpečenstvo nejasné. Oba pocity sú stresovou reakciou a spôsobujú, že váš mozog a telo sa priblížia problému - a je to vyčerpávajúce kvôli zameraniu, ktoré vyžaduje. Efektívny spôsob, ako udržať úzkosť, je dať telu najlepšiu možnú schopnosť zvládať stresovú reakciu.

Zdroj: pixabay.com

Odporúča sa diéta s vysokým obsahom zeleniny (najmä zelených listov), ​​ovocia, bobúľ, orechov a semien. Ukázalo sa, že tieto prospešné potraviny zvyšujú vašu schopnosť zvládať stres, zotaviť sa z chorôb a ťažkých životných udalostí. Odporúča sa cvičenie na uvoľnenie nálady podporujúcej dopamín a serotonín a meditáciu, čo dopomáha spracovať ťažké emócie.

Ďalšími spôsobmi, ako sa vyhnúť panike, je brať ohľad na vaše zdroje informácií. Ak chcete zostať v obraze s akýmkoľvek dôležitým vývojom, choďte na Svetovú zdravotnícku organizáciu. Dočítate sa všetko, čo potrebujete vedieť, pokiaľ ide o bezpečnosť a všetky nedávne nariadenia. Zvyšok je iba hluk, ktorý je možné umlčať.

Pozerajte na Netflixe sériu bezstarostných komédií, stiahnite si dobrý film alebo zaspomínajte na staré časy a začnite skladať 1000 kusov puzzle - čokoľvek na zameranie vašej mysle na niečo stabilné a pozitívne.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Lifestyle

Pozri viac

Fun rádio