BEAUTY.sk BEAUTY.sk

Ako na bolestivú svalovicu? Toto je 5 overených tipov, ktoré vám ju pomôžu prekonať
zdroj: Photo by Christopher Campbell on Unsplash

Ako na bolestivú svalovicu? Toto je 5 overených tipov, ktoré vám ju pomôžu prekonať

Ak s cvičením začínate, môže sa hlavne pri prvých tréningoch dostaviť nepríjemná bolesť v podobe svalovice. Tá nastáva zväčša deň po cvičení a jej najhoršie štádium pocítite až na druhý deň.

Svalovica znamená, že ste so sebou začali niečo robiť, takže by vás prvotná bolesť nemala odradiť. Pri cvičení je podstatné si uvedomiť, ktorú časť tela ste namáhali najviac. Ak ste sa zamerali na stehná a zadok a drepovali, tak sa svalovica objaví prevažne na stehnách a zadku. Pri kardio cvičení namáhame všetky svaly, a preto je možné, že budeme mať svalovicu na celom tele. Ako sa teda nepríjemnej bolesti zbaviť?

1. Strečing

Je dôležitý ako pred, tak po tréningu. Telo a svaly sa pred fyzickou aktivitou potrebujú zahriať a pripraviť na záťaž, preto je strečing nesmierne dôležítý. Jeden z najúčinnejších tipov na svalovicu je ten, že si naň pred cvičením vyhradíte aspoň 10 minút. Ako by mal taký správny strečing vyzerať, sa dozviete TU.

2. Pohyb

Ako ste už určite počuli, svalovicu treba rozhýbať. V tomto prípade je ideálna aktivita, pri ktorej telo trochu zregeneruje a mala by obsahovať iný pohyb, akým bolo telo namáhané. Zvoľte len mierny stupeň záťaže a rozhodne to so športom nepreháňajte. Skvelou voľbou je plávanie či prechádzka na čerstvom vzduchu, pri ktorej sa rozhýbe celé telo.
nick-scheerbart-32089
Photo by Nick Scheerbart on Unsplash

3. Regenerácia

Nezmyselným ležaním v posteli a čakaním, že svalovica prejde, si nepomôžete. Regenerácii svalov dopomôžete aj vitamínmi, z ktorých sú najlepšími pomocníkmi pri nadmernej záťaži magnézium, zinok a vitamín C. Doprajte si aj pobyt vo wellnesse, kde vám na bolestivú svalovicu urobí dobre sauna či rôzne vírivky. 

4. Masáž

Vhodnou alternatívou ako sa úspešne zbaviť svalovice je aj masáž. Jednoduchú masáž lýtok a nôh si zvládnete spraviť aj sami a mali by ste si ju dopriať hneď po cvičení. Na masírovanie vám postačí aj stará dobrá Alpa s chladivým účinkom.  Ak ste sa športovým aktivitám začali venovať pravidelne, najlepšou prevenciou bude, ak si občas zájdete aj na masáž celého tela k odborníkom. 

5. Sprcha

Najlepšie vlažná až ľadová. Väčšina z nás miluje stáť pod tečúcim prúdom horúcej vody, ale práve studená dokáže naozaj zázraky. Nie nadarmo je aj otužovanie veľmi prospešné pre naše zdravie. Ak nie ste fanúšikom otužovania, skúste namiesto toho v sprche striedať teplú a studenú vodu.  

Najnovšie z kategórie: Fitness

Pozri viac

Odporúčame

Fun rádio